megaeva.blogg.se

23 år - Min resa mellan livets festligheter och snabbare fötter!

10km-51min10sek-på morgonen!

Kategori: Löpning

Gårdagen körde jag en favoriter i repris, den klassiska morgonlöpningen. Återigen var jag inte pigg på morgonen och hade inga större planer på en längre runda. Mitt gamla linne från Vang Vieng i Laos blev gårdagens träningströja(väldigt många goda minnen och minnesluckor därifrån). Om det var den eller kebaben på 800 gram jag tröck i mig i tisdags vet jag inte.
Men det slutade på en runda på 10 km med en tid som jag inte haft på länge och bra tider på morgonen brukar jag aldrig riktigt räkna med då energin inte riktigt är på topp.

Två anledningar att jag springer på morgonen är:
- På ett sätt så är det en bra start på dagen och känslan efter är så mycket bättre än känslan man får på kvällen efter träning. Man blir riktigt nöjd och det känns som att energinivån under hela dagen är på topp!
- Under min träning för maraton så sprang jag på mornarna för att på ett sätt "lära/vänja kroppen" att springa utan energi i kroppen. För jag visste ju inte alls hur min kropp skulle reagera under ett såpass långt lopp. Jag visste heller inte hur långt energin skulle räcka så bättre att ta det säkra före det osäkra.

Sen så brukar jag också träna på mornarna om jag börjar sent på jobbet. Har aldrig trott att jag skulle kunna ha kapacitet eller ork till det om man skulle frågat mig för ett par månader sedan. Men tränar jag inte på morgonen så sover jag bara bort förmiddagen och det är ganska onödigt!

 

 

 

 

 

 

 

 

Skavsår - jippie(nu blev skorna fula också) Plankan - jovisst och svettigt blev det  Nöjd tjej - Absolut

Kommentarer


Kommentera inlägget här: