megaeva.blogg.se

23 år - Min resa mellan livets festligheter och snabbare fötter!

The journey never ends- it's up to you to make the best of it!

Kategori: Löpning

Var egentligen helt slut i kroppen på kvällen och träningsvärken hade bara blivit värre från gårdagens styrketräning och lederna helt stela - med alla dessa "problem" så trodde jag faktiskt inte att jag skulle ta mig ut. Men då tänkte jag såhär jag tar mig ut om det så ska va för ynka 3km så är det bättre än i get och lederna får mjuka upp sig lite.

Tog på löpkläderna och direkt så kommer energin krypande fram - tänk om det är så här superman känner när han tar på sig sin dräkt ?

Bestämde mig för att upptäcka nya spår - har alltid hört/läst av erfarna löpare att en utav euforierna med löpning är att upptäcka och se ny miljö. Jag måste då vara en ganska enorm löpare springer samma runda med olika distanser. Så nu var det dags och dagens val tog mig ut på landet, förbi stall, hästar,skog och underbar natur med solnedgång längs Sörmlandsleden. Ångrar inte en enda meter, det bästa av allt var att jag mätte sträcka och tid dit men inte tillbaka. Anledningen till detta var för att göra denna runda till en "bara en vanlig joggingrunda utan krav" och det kändes fantastiskt.

"Att få springa själv utan att nån ser dig, omgivningen omkring dig är helt rofylld, solen påväg ner sakta men säkert men det är fortfarande ljust, att inte ha något tidskrav eller distanskrav, få egentid att bara tänka på sig själv och rensa tanka"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: