megaeva.blogg.se

23 år - Min resa mellan livets festligheter och snabbare fötter!

Hur högt upp ska man sikta?

Kategori: Motivation

Hittade en otroligt motiverande blogg igår där det stod en väldigt vettig mening "Träna utan krav för att hålla motivationen uppe"! 
På ett sätt så stämmer det, för när man ställer alltför höga krav på sig själv så blir träningrninte rolig längre, man börjar fokusera mer på resultat och glömmer att man tränar för att må bra och få den där endorfinkicken. 
Å andra sidan så måste man väl ställa lite krav på sig själv för att hålla motivationen uppe och orken att ta sig iväg. Utan mitt krav att klara marathon så hade jag ALDRIG gått upp kl sex en lördag eller söndags morgon för att gå ut o springa. Mina vänner trodde aldrig sina öron eller ögon inte ens jag trodde att det var möjligt att göra det. Så krav är väl A&O men man får inte glömma glädjen och välbefinnandet.
 
Imorse ringde väckarklockan en skaplig tid 0730 så var det dags o pallra sig iväg till gymmet och köra vikter o styrka - vilket ligger längst ner på min topplista - men ska jag ta mig uppför lidingöloppets backar så räcker det inte med kondition är min teori! 
Anledningen till att jag egentligen inte är ett big fan av vikter är för att jag gillar när man svettas och jag älskar flåset man får av konditionsträning.
Men idag tog jag inga längre pauser mellan setten och tog ut det sista i alla muskler, vilket jag normalt sett aldrig brukar göra och efter det avslutade jag med några löpintervaller på löpbandet - så svett och flås idag? Javisst!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: