megaeva.blogg.se

23 år - Min resa mellan livets festligheter och snabbare fötter!

Styrketräning inte riktigt min grej!

Kategori: Allmänt

Planen var egentligen att gå upp halv sex för att hinna till ett spinningpass, men snoozen vann och det fick då bli styrketräning på gymmet - något som jag har väldigt svårt för. Aldrig riktigt gillat det som konditionsträning, men måste tänka positivt....
- Vadmuskler ger ett bättre löpsteg och det kommer att behövas till Lidingöloppet.
- En stark bål behövs i princip i alla loppen Öppet Spår, Lidingöloppet, Vätternrundan och Vansbrosimmet
-Lårmuskler kommer verkligen att behövas upp för Lidingöloppets backar
-Rygg och axelpartier kommer att behövas framförallt till Öppet Spår, Vätternrundan och Vansbrosimmet

Ja listan kan bli lång... Märkte igår på Spinning Intervall Pyramidpasset att kroppen behövde en dags vila från kondition. Drog i mig en celsius innan det passet och det gör jag inte om jag blev helt knäpp kunde inte fokusera blicken ville hoppa upp längs väggarna, höll helt enkelt på att ramla av spinningcykeln. Kanske var en engångsreaktion men det var lite läskigt.

Här kommer dagens träningspass, om jag väl måste köra styrka så kör jag igenom hela kroppen det närmsta jag kan komma för att få en form av konditionsträning :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: