megaeva.blogg.se

23 år - Min resa mellan livets festligheter och snabbare fötter!

Sunkiga träningskläder VS professionella träningskläder ?

Kategori: Löpning

Imorse när jag skulle ut o springa så märkte jag att alla mina funktionella löpar t-shirts låg i tvätten och springa i en använd tröja är ingen höjdare - den sunkiga svettdoften kryper sig igenom efter bara några minuter.

Så fick dra på mig en stor bomulls t-shirt som har ett eller annat reklamtryck, en sån t-shirt som man brukar sova i och bara vistas hemma i( förr så tränande jag alltid i sånna t-shirts gärna med ett par mjukisbyxor måste verkligen sett ut som en liten lodare och förvisso så var det väl målet också för att inte synas eller märkas, inte för att jag riktigt vill det idag men hoppas ni förstår poängen).
Det var länge sen och den här löprundan kändes verkligen mycket mer avslappnad än vad dem brukar göra.

Folk brukar ju säga att man vaknar upp om man fixar till sig, sminkar sig tar på sig lite fina kläder, fixar håret etc.
Jag kan ivartfall känna att när jag tar på mig "riktiga träningskläder" så ställer jag själv högre krav och presterar mer( som om man måste prestera efter hur man ser ut) men tar jag på mig mina gamla sunkiga träningskläder så sänker jag kraven och prestationen minskar.

Har träningskläder ett undermedvetet prestationspåverkan?

Min favorit löparoutfit - i det här känner jag mig snabb som blixten, men det är ju inte kläderna som springer eller ?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: