megaeva.blogg.se

23 år - Min resa mellan livets festligheter och snabbare fötter!

Ge inte upp!

Kategori: Allmänt

Dagens träning blev spinning intervall puls pass och därefter några bålövningar. Spinningen var väl jobbig kom upp till 92% av min maxpuls dvs 188 slag och man vill dö när man är där. Jag har dock ett litet problem och det är att jag går upp i puls ganska snabbt och tidigt under passet vilket egentligen kanske inte är meningen - men vad vet jag - jag är ju trots allt en newbie när det kommer till att analysera träning. Jag kör tills det är jobbigt sen är jag klar. Önskar att jag kunde ta ut det lilla extra, men det vill bara inte - ynklig helt enkelt! 
Under min träning inför Sthlm marathon så slog jag ständigt nya PB när det kom till distanser och tid. Men nu står jag fast vid samma punkt, distans och tid, förvisso är det väl lättare att slå nya PB när man inte riktigt har en bakgrund. Men det var det som motiverade och gav en kick , måste väl börja köra äckliga backintervaller - usch! 
Det är väl nu man inte ska ge upp, man brukar ju alltid bli mycket bättre i början och sen går det väl plant en stund och sen är man back on track.  Så vad gör man? 
- Tänk positivt
- Jag har ju tatt mig så här långt, måste inse att resans gång har sina motgångar
- Hitta något nytt, varierande
Don't give up!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: