megaeva.blogg.se

23 år - Min resa mellan livets festligheter och snabbare fötter!

Morgonlöpning - kvalitetstid

Kategori: Löpning

Var ett tag sen jag sprang på morgonen så jag tyckte det var dags igen. Planen var egentligen att gå upp vid halv sju men halv sju blev halv åtta.
Drog i mig en espresso och ett glas berocca för den kära placeboeffekten.

Det här med morgonlöpning har aldrig riktigt vart min grej skruvar vi tillbaka tiden 8 månader så är detta något jag aldrig skulle göra. Har alltid funderat hur alla dessa personer som tränar på morgonen gör för att ta sig upp på morgonen. Men nu är jag en utav dem ibland...

-Jag ser alltid till att ha alla kläder redo så att det inte blir lika lätt att slippa undan när man är lite halvseg på morgonen.
-Jag har inga större krav på mina morgonturer dvs jag tänker alltid att jag tar en riktigt kort runda på 5km och tempot är aldrig något tävlingstempo( brukar sen alltid sluta med en och en annan km längre).
-Känslan man har efter morgonträning i vilken form som helst är oslagbar, du börjar dagen bra och har hela dagen framför dig, jag blir alltid glad och stolt över mig själv.
- Jag vet att gör jag inte det här på morgonen som planerat blir jag bitter och sur på mig själv. Sedan brukar jag tänka "jag har ju sprungit 3/4mil förrut så en tur på morgonen på några km måste väl kunna gå an.

När man väl tagit sig ut så är det klart att de första km aldrig riktigt är någon hit men efter 2-3 km kommer jag in i ett flow som tar mina ben vidare och idag blev det 10 km ute på asfalt, terräng, skog,backar - en väldigt varierande löprunda - fantastiskt! De resterande km njöt jag bara - låter sjukt, men jag brukar tänka hur fantastisk kroppen och att man ska använda den!

Allt är möjligt kan jag kan du!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: