megaeva.blogg.se

23 år - Min resa mellan livets festligheter och snabbare fötter!

Motivationen finns inte alltid där

Kategori: Motivation

Hann med två födelsedagsfirande igår, så det blev ett par drinkar. MEN ingen karatefylla som det brukar sluta upp i, håller jag på att bli vuxen? Inga förutfattande meningar ännu...
 
Hade inga större planer på att träna idag( igår blev det heller inget ), vaknade vid 11 tiden då regnet öste ner, så det var inte direkt lockande att ta sig ut på en löptur. Men det klarnade upp och hade vart perfekt väder att ta en löprunda i, men motivationen fanns inte riktigt där, vet inte om det var "tröttheten från gårdagen" eller om det bara var brist på motivation. 
 
Helt sjukt, för ett par veckor sedan så hade jag dragit på mig löparkläderna fort som bara den för att komma ut. Det är sjukt hur målet " att klara mitt första marathon " kunde fylla mig med all den motivationen och glädje(ja det är sant löpning gav/ger mig glädje). Men idag fanns bara inte den motivationen kvar. Jag hoppas att det här var en engångsföreteelse.
 
Men jag lyckades ta mig till gymmet för att avklara ett spinning intervall pulspass, för det kändes innan i vart fall att sitta på en cykel och kötta än att ta sig ut och springa skulle bli mycket lättare. Det var inte lätt, men endorfinerna sprudlade och jag kom upp till 92% av min maxpuls och låg på 90% under flera intervaller, så väldigt nöjd med dagens insats som avslutades med lite intervaller på löpbandet och styrka för benen.
 
Efter alla träningspass, så är det en obeskrivlig känsla och stolthet man känner och det är den som får mig att gå tillbaka varje gång. Så varje gång motivationen är lite nere så försöker jag tänka mig tillbaka till den känslan, om jag inte gör det här nu så kommer det att bli extra jobbigt nästa gång, lidingöloppet(förut var det maran) kommer inte att gå av sig självt det kräver förberedelse och sist men inte minst hur mycket tid har du inte spenderat på att festa o fylla kroppen med ljuvlig alkohol - då blir svaret mycket tid och därmed måste tid spenderas för att kompensera upp den tiden :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: