megaeva.blogg.se

23 år - Min resa mellan livets festligheter och snabbare fötter!

Kan jag kan du!

Kategori: Motivation

Jag kan ju erkänna att jag frekvent läser lite olika bloggar och kollar runt på instagram, tidigare så har det väl mest vart dem med alla olika teman och genrer, men när maratonträningen satte igång så blev det mer och mer träningsbloggar och instagram dels för att hålla motivationen uppe och samla ihop tips. Men i början när jag läste om de personerna som berättade hur dem mådde dåligt om de inte tränade, hade haft en vilodag och kunde knappt bärga sig till nästa dag kom för att de skulle kunna träna och hur träningen var en del av dem tänkte jag "herregud hur är det möjligt jag kommer (vill) aldrig bli sån".

Men måste berätta en confesssion att jag idag pga personalfesten inte kunde träna(hade faktiskt med mig träningskläder då jag hade en plan på att skippa personalfesten...) mådde lite dåligt. Det har ju givetvist vart skönt på ett sätt men under hela dagen så har jag känt hur konditionen bara försvann och inte riktigt mått bra. Ska snart sova och är mer än eager att vakna imorgon tidigt för att köra en klassisk morgonträning men ett skivstångspass. Då jag tänker efter så anpassas mitt liv efter min träning och det har "tyvärr"(men gillar det också då jag känner hur energin och självkänslan bara sprudlar) blivit en del av mig. Jag är te.x.
-inte ute lika ofta och ränner runt sent på kvällarna då jag många gånger ska/vill upp tidigt för att träna på morgonen
-Kommer mina vänner med spontana idéer eller frågar om vi ska hitta på något så tackar jag många gånger nej( ibland görs det undantag eller så hinner man med bägge två) vilket jag ALDRIG gjorde förrut
-jag får dåligt samvete och är inte lika glad dem dagarna jag inte får träna

Okej, jag är inte det största träningsfreaket och jag gör mycket annat också, men skillnaden är stor om vi jämför mig med dagens Eva och Eva för ett halvår sedan. Idag kan jag också verkligen förstå de personerna som känner att de bara måste få träna. Men det jag vill få fram är att alla kan göra en ändring i sitt liv, spelar ingen roll under vilka förutsättningar eller bakgrund man har!

Kan jag kan du!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: