megaeva.blogg.se

23 år - Min resa mellan livets festligheter och snabbare fötter!

5km mitt dödspass!

Kategori: Löpning

Jag har alltid vart den som gärna springer ett lugnt och sakta tempo, aldrig mätt några tider, sträckor eller riktigt varierat löpträningen - men det kanske också är anledningen till att jag alltid slutat?
Hur ofta har man inte hört att man måste variera träningen, räkna ut tider/sträckor för att lättare se resultat blablabla - jag var helt enkelt den som alltid var nöjd efter 5km vare sig jag var trött eller inte eller om det tog 40 eller 30min! 
 
Men nu är det slut på det dags att mäta tider, sträckor och känslan under och efter passet. Det är här bloggen kommer in i bilden! 
 
Kom inte hem först 2100 efter jobbet så inget långpass här inte, det enda alternativet var att köra ett kort pass men för att få ut något av det måste jag kötta - min stora svaghet både explosiva och korta pass! 
 
1km - helt ok 2km - flås och blodsmak i munnen 3km- jobbigt i benen och mer flås 4km-kötta, flås,skjut mig 5km- jag vill spy och dö!
 
Resultat: 5km 23min34sek
Mål: 5km 21min30sek
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: